90 (212) 210 10 10

Hizmetlerimiz

Hizmetlerimiz

Kullanıcı Destek

 

  • Kurumda bulunan bilgisayar, yazıcı, projeksiyon cihazları, kartlı sistemler vb. teknik donanımların desteğini verir.
  • Yazılım güncellemelerini yapar.
  • Tüm PC’lerde kullanılan anti virüs, Office gibi uygulamaların kurulumunu güncellemelerini yapar.
  • Aktif kullanıcı desteği verir.
  • Garanti kapsamında olan ve mevcut fakülte olanaklarıyla çözülemeyecek durumda olan teknik sorunlar için, ilgili firmalarla bağlantıya geçer, takibini yapar.
  • Gerekli durumlarda, 7/24 destek verir.
  • İdarenin verdiği diğer görevleri yapar. Arıza teknik destek hizmetini düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlar.
  • Bilgisayar sistemi ile ilgili her türlü arıza ve talepleri yerine getirir. İş güvenliği ile ilgili uyarı ve talimatlara uyar, gerekli kişisel koruyucu donanımı kullanır.

 

Sistem Alt Yapı ve Güvenlik

 

  • Üniversite ağ altyapısının fiziksel kurulumunun sağlanması, düzenlenmesi ve bakımının yapılması.
  • Ağda kullanılacak aktif/pasif cihazların belirlenmesi, yeni servisler ilave edilebilmesi için gereken sistem altyapısının tasarlanması, geliştirilmesi ve entegrasyonunun yürütülmesi.
  • Merkezi ağ yönetimin sağlıklı uygulanabilmesi için gerekli donanım ve yazılım altyapısının oluşturulması, mevcut aktif cihazların yazılım versiyonlarının tespiti ve güncellemesi.
  • İnternet kullanım trafiğinin merkezi sistemde sürekli gözlemlenmesi, hataların analiz edilip raporlanması, aktif cihazların performans takibinin yapılması problemli noktalara operasyon yapılarak dinamikliğin sağlanması.
  • Merkezi omurgaya bağlı aktif cihazların tek bir arayüz ile gözlemlenmesi ve durum tespitinin yapılması.
  • Üniversite içinde var olan ve yeni kurulan birimlerin internet alt yapısını planlamak.
  • Kampüslere yeterli hız ve bant genişliğinde, kesintisiz internet erişiminin sağlanması, sanal ağlar oluşturularak internet trafiğinin optimize edilmesi.
  • IP adreslerinin organizasyonu ve ağ güvenliğinin sağlanması.
  • Kampüs ağ topolojisinin çıkartılması, hizmet içi periyodik eğitimlerle birim çalışanlarının  kullandıkları sistemde neyi nasıl yapmaları gerektiği hakkında bilinçlendirilmesi.
  • Yeni teknolojileri takip ederek mevcut altyapıya yenilikler ekleme konusunda araştırmalar yapılması.
  • Kampüslerde bulunan sunucuların bakım, onarım, ve sistem/fiziksel kurulumunu yapmak.
  • Sistem odalarına ait mekanların emniyetini, tertip ve düzenini sağlamak.
  • Üniversitede bulunan sunucuların periyodik olarak yedeklerini almak.
  • Üniversitede bulunan sunucuların en verimli nasıl çalışacağı konusunda donanımsal ve yazılımsal araştırma ve testler yapmak.
  • Sunucular, işletim sistemleri, güvenlik vb. konularda sürekli araştırma yapmak, çözümler aramak, bu konular ile ilgili bilgileri servis personeline aktarmak, uygun çözümleri sisteme uyarlamak.
  • Kurumun network yapısının aktif /çalışır olmasını sağlamak. Kurum ve birim içinde oluşan sistem arızalarını gidermek.
  • E-posta sistemi yönetimi. Web sunucu ve veritabanlarının kurulması ve yönetilmesi.
  • Web alanları FTP hesaplarının yönetmek, DNS (alan adı) düzenlemek ve kontrol etmek.
  • "nisantasi.edu.tr" uzantılı E-posta hesapları sağlamak,  Firewal (güvenlik duvarı) politikalarının belirlemek ve uygulamakla görevlidirler.

Apply Nişantaşı